În funcţie de vechime şi de capacitatea cilindrică a maşinii, taxa de poluare va creşte în medie cu 45-50%, cu accent pe creşterea taxei pentru autovehicule mai vechi de 10 ani.

Ministrul Mediului a explicat că în anul 2010 au fost importate circa 120 de mii de maşini, din care mai mult de jumătate având mai mult de 10 ani vechime, în timp ce statul a acordat, prin voucherele distribuite prin Programul de reînnoire a parcului auto, circa 722 de milioane de lei din Fondul de mediu pentru casarea maşinilor mai vechi de 10 ani.

„Statul român nu poate să-şi permită să se vină cu aceste maşini vechi, fără a avea o prevedere de protejare, mai ales împotriva acelor maşini care poluează foarte mult” a subliniat Laszlo Borbely.

O altă modificare se referă la introducerea taxei pentru autovehiculele cu normă de poluare Euro 5, cu o valoare care va varia, în funcţie de capacitatea cilindrică, de la 60 de euro la maxim 1200 de euro.

Ordonanţa va intra în vigoare la 1 ianuarie 2011, a mai declarat ministrul Mediului, însă pentru autovehiculele achiziţionate în vederea înmatriculării în România înainte de 31 decembrie 2010 şi care nu au fost înmatriculate în România până la intrarea în vigoare a acestei ordonanţe se aplică vechile taxe de poluare. Pentru aceasta, persoanele care urmează să înmatriculeze maşinile trebuie să prezinte autorităţii fiscale competente pentru calculul taxei de poluare, în vederea luării în evidenţă, până la data de 31 ianuarie 2011, o cerere însoţită de dovada plăţii integrale sau a unui avans, având la dispoziţie încă 30 de zile pentru a-şi completa dosarul.

„În total ar fi 60 de zile pentru ca cei care aduc maşinile acum, în ultimele zile, să aibă timp să facă toate formalităţile” a explicat ministrul Mediului.

De asemenea, ministrul Borbely a afirmat că Guvernul va continua Programul Rabla şi în anul 2011, respectând aceleaşi condiţii ca în anul 2010, adică 3 vouchere a câte 3.800 de lei, Program care va demara la 1 februarie  2011.

Sursa: www.incomod-media.ro {jcomments on}

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.